Duda, imnul si manelistii

29/07/2009

Un ziar local din Gorj, Vertical, a scris si a dat imagini delicioase de la o paranghelie la care a participat Printzul Duda: Campania lui Radu Duda, pe imnul mutilat de manelisti.  Priviti cat de batos sta candidatul-consort.


Lucaci la Ridzi… Loco la Ridzi

08/07/2009

Am citit textul Rodicai Culcer din EvZ, Comunicare, promovare, perversiune, care vorbea despre despre un fost purtator de cuvant al lui Nastase sef de comunicare la ministerul lui Ridzi:

Daca la MTS este director de comunicare fostul purtător de cuvânt al guvernului Năstase, conchidem că ministrul de resort a apreciat ca utile practicile acestui guvern.

Cristian Patrasconiu a venit azi cu detali in Ridzi. o informatie, e vorba de Claudiu Lucaci!

Si o alta legatura… mai primejdioasa: Loco. E „ciudat” ca, in cele sase zile de ancheta, comisa de ancheta condusa de liberali a fost tare timida tocmai cu „veriga lipsa”. Poate vin joi la audieri cei de la loco:-)


Am revenit putin:) Ridzi, salarii mogule, TVR-SD

06/07/2009

Doua saptamani de vacanta, fara televiziuni mogule sau sasesti, cu acces limitat la internet sunt o adevarata binecuvantare.

Scandalul Ridzi este urat. Nu stiu pe ce a mizat cand nu si-a dat demisia atunci cand putea sa o faca, iar cel mai potrivit moment a fost cand a aparut in presa acel document de receptie care raporta stiri platite. Fie stirile platite nu au existat, iar aia cu care incheiase MTSul contractul erau niste escroci si Ridzi nu trebuia sa receptioneze o marfa dubioasa, fie asa a fost, dar asta era cu atat mai inacceptabil, caci inseamna o revenire la epoca Nastase (Ancheta GSP la ora Ridzi-Vântu-Voiculescu-EBA-TV). In ambele variante, o demisie era necesara si putea fi un punct de plecare pentru o ancheta mai ampla pentru TOATE campaniile de publicitate ale guvernelor din ultima vreme: eu imi amintesc de aia contra fumatului, de la Ministerul Sanatatii lui Nicolaescu, care cred ca depasea 800.000 Euro. Demisia nu a venit, ancheta a continuat cu descoperirea unor nereguli privind cheltuirea / decontarea banilor si pare din ce in ce mai grava situatia EvZ: (Ridzi a tocmit doi zugravi pentru Polivalentă).

In orice caz, interesant si semnificativ este ca, din ce am vazut de sambata incoace, televiziunile mogule si ziarele acestora (cu exceptia GSp-ului) nu rostesc un cuvintel despre acuzatiile privind stirile platite, ancheteaza in detaliu toate celelalte controverse, mai putin aceasta. Daca e adevarat ca televiziunile au incasat bani contra stiri (si exista indicii clare ca asa a fost)… cum o fi sa incasezi banii si apoi sa musti moralizator din beregata finantatorului? Dar cand accepti acesti bani, nu te mai gandesti la libertatea de exprimare? Ca te aservesti?

O explicatie pentru aceasta prabusire a oricarei deontologii jurnalistice (ma refer la decizia injositare de a accepta in vazul lumii un targ imoral, la limita legii, cu statul – sa oferi stiri contra bani – pe care sa-l denunti apoi fara niciun fel de mea culpa, in alte detalii, ca fiind profund imoral) poate fi data Mircea Mihaies, care are o opinie excelenta in EvZ: S-a spart punga lui Ali Baba.

Dupa ce constata ca „in cazul trusturilor Realitatea-Caţavencu şi Antenele, se observă că ele sunt deplin aservite intereselor politice ale finanţatorilor. De unde o altă oroare: deşi funcţionează după legile pieţei, presa consumă – în cele mai multe cazuri – mai mult decât produce”, Mihaies pune punctul pe i:

Şi dac-aş fi înger, tot ar trebui să-mi pun întrebarea de ce mă plăteşte un patron cu mii şi mii de euro – aşa cum s-a aflat de curând, când Sorin Ovidiu Vîntu a înjumătăţit salariile vedetelor din trust. Am putea chiar să ghicim (deşi cam ştim!) ce însemnau cei „peste 4.000” de euro invocaţi: patruzeci de mii? Patru sute de mii? Patru milioane?!

Nimeni nu-ţi dă un salar de nabab fără să aştepte o prestaţie pe măsură. Dacă nu faci rating – şi nu faci! – trebuie să compensezi cu altceva. Cu obedienţă. Cu neruşinare. Cu nesimţire. Cu minciună.

Ma gandesc la ziaristii de la Antene sau Realitatea care au acceptat fara sa cracneasca public reduceri de salarii cu 10-50%… Ii vor mai intreba la fel de revoltati pe Boc, Pogea, Andronescu, Sarbu: ati promis ca veti creste salariile, de ce nu le cresteti?, de ce nu mariti punctul de pensie? etc. Dar Vantu oare de ce nu mareste salariile, nici macar nu le mai indexeaza asa cum a promis, si le scade drastic? Dar Voiculescu, atat de generos pe banii altora, de ce nu o fi generos cu angajatii sai?

Alt subiect care mi se pare interesant la revenirea din vacanta, e cel de la televiziunea PSD. LA stirile TVR revolta a cuprins redactia, a pornit de la o scanteie, dupa ce Sassu l-a impus pe coordonatorul PSD de campanie electorala, Liviu Dragnea, la Telejurnal, desi se terminase campania electorala. Cele doua jurnaliste de la TVR (editor si producator) Doina Georgescu si Adriana Gulea, care au refuzat sa fie parte la o ilegalitate si au fost pedepsite tocmai pentru refuzul lor, pareau izolate. Lumea s-a inflamat mai rau cu oarecare intarziere… dupa ce Mihai Radulescu ar fi depus marturie in favoarea celor doua, iar sefa de la stiri se pare ca i-a aratat pisica prezentatorului, plimband-o prin televiziunea publica pe Patruleasa si admitand senin ca orice prezentator de la stiri poate fi inlocuit.

Am gasit doua articole interesante, unul de actualitate, pe Hotnews.ro, Revolta de la TVR provoaca prima sedinta a lui Alexandru Sassu cu tot departamentul de Stiri, iar altul ceva mai vechi, pe paginademedia.ro, care arata cum gandeste sefa „interimara” (de un an si jumatate) a redactiei de stiri din televiziunea publica: Conflictul din TVR se aprinde: şefa interimară de la Ştiri îi consideră nereprezentativi pe cei care o contestă.