EvZ a urmat indemnul lui SRS. Concluzia: scandalul „Băsescu şi armele pentru teroriştii din Angola” este un caz de dezinformare clasică.

„Alesul” a marturisit ca i s-a permis accesul la un capat al firului. Fara vreo verificare, „alesul” a pus dezvaluirea „pe piata” cu „speranta ca ceilalti jurnalisti de investigatie vor actiona, ducand cercetarile mai departe”. „Am mai multa incredere in colegii de breasla decat in institutiile statului”, marturisea „alesul”.

Exact asta au facut Mihai Munteanu si Liviu Iolu de la Evenimentul zilei.  Au dus cercetarile mai departe. Si au tras concluzia in EvZ: „scandalul „Băsescu şi armele pentru teroriştii din Angola” este un caz de dezinformare clasică”. M-am uitat pe fuga astazi la realitatea si Antena3, care au difuzat non-stop „dezvaluirea” de pe blogul „alesului”. Niciun cuvant despre investigatia celor de la EvZ. Sau mi-a scapat mie?

Este de la sine inteles ca am avut acces la unele informatii si la unele documente strict secrete. Ar fi trebuit sa inchid ochii? Ar fi trebuit sa-mi denunt sursele? Fiind vorba de un interes public, am decis sa imi asum raspunderea. Documentarea, atat cat am putut-o face, a fost extrem de anevoioasa. In definitiv, nu dispusesem initial decat de un capat al firului si acesta, ultrasecret. Asa cum am fost supravegheat in trecut, sunt si astazi supravegheat. Am fost silit sa trec prin foc, cu canistra de benzina in mana. Pentru a obtine atat cat am obtinut. Fara sa am pretentia ca stiu suficient de mult, istoria pe care o prezint este, in acest moment, suficient de concludenta pentru a nu mai fi ascunsa. O pun pe piata, in speranta ca ceilalti jurnalisti de investigatie vor actiona, ducand cercetarile mai departe. Daca se poate, pana la capat. Fiind vorba de implicarea sefului statului roman, am mai multa incredere in colegii de breasla decat in institutiile statului, care se afla sub controlul acestuia.
Sorin Rosca Stanescu (24 august)

Concluzia finală: scandalul „Băsescu şi armele pentru teroriştii din Angola” este un caz de dezinformare clasică, folosindu-se tehnica manipulării prin omisiune şi a prezentării unor adevăruri parţiale.
Mihai Munteanu, Liviu Iolu (Evenimentul zilei, 8 septembrie)

Update: Mircea Marian: Nici Mircea Badea nu mai poate (EvZ, 9 septembrie)

Tăcere deplină din partea lui Roşca Stănescu şi a purtătorilor săi de mesaj, Realitatea TV şi Antena 3, după ce „Evenimentul zilei” a arătat că toată povestea intitulată „Legăturile lui Traian Băsescu cu mediile teroriste, prin intermediul fratelui său” este o adunătură de minciuni.
Nici măcar la spălătoria de cadavre păstorită de Gâdea, ex-colaboratorul Securităţii Roşca Stănescu nu a avut altă replică decât: „«Evenimentul zilei», o goarnă prezidenţială.” Tovarăşii săi din studio, inclusiv Ciutacu şi Badea, tăceau mâlc. Puţin mai târziu, la emisiunea „În gura presei”, Badea a citit în viteză articolul din „Evenimentul zilei”, după care l-a băgat sub preş. „Nu, nu, mă depăşeşte complet. Nu mai pot, cu fiicele, cu fraţii…”, a spus Badea, simulând lehamitea.

3 Responses to EvZ a urmat indemnul lui SRS. Concluzia: scandalul „Băsescu şi armele pentru teroriştii din Angola” este un caz de dezinformare clasică.

  1. robin spune:

    Salut! Bine ai revenit!
    Hai ca AVEM TREABA! 🙂

  2. turnofftheglory spune:

    Bine ai revenit pe blog.

  3. […] de aici pînă a vedea oameni îngropaţi înainte de vreme, minciuni sfruntate prezentate ca mari dezvăluiri sau ascunderea după deget, şi ăla murdar, nu mai e vreo surpriză pentru nimeni. mizeria adusă […]

Lasă un răspuns

